Door nieuwsgierigheid op de toekomst voorbereid

Door nieuwsgierigheid op de toekomst voorbereid

Onderwijswetenschapper dr. Tessa van Schijndel en haar collega’s onderzoeken nieuwe lespraktijken om de nieuwsgierigheid van kinderen te stimuleren. Onderzoek heeft aangetoond dat nieuwsgierigheid van groot belang is voor de leerontwikkeling van kinderen en hun resultaten op school. Bovendien wordt nieuwsgierigheid gezien als drijvende kracht van de wetenschap. Een belangrijke eigenschap van de wetenschappers van morgen!

Kinderen zijn van nature nieuwsgierig, maar niet ieder kind groeit op in een omgeving waarin die nieuwsgierigheid zich optimaal kan ontwikkelen. Daarom is het van groot belang dat kinderen op school op de juiste manier worden gestimuleerd. Hoe kunnen leerkrachten dit aanpakken? Dat gaan UvA-wetenschappers onderzoeken, samen met praktijkexperts uit het onderwijs en het NEMO Science Museum

Vindt u ook dat alle kinderen de kans moeten krijgen om succesvol te zijn? Steun dan dit onderzoek!

Het Amsterdams Universiteitsfonds zet met diverse projecten in op jongere generaties. Lees hier meer over het onderzoek naar bloedstollingsstoornissen waarmee overlevingskansen van jonge traumapatiënten kunnen worden verhoogd of over een zelfhulp-app voor jongeren met mentale klachten.

Let op: Het gekozen bedrag wordt ieder jaar automatisch van je rekening afgeschreven. Let op: Het gekozen bedrag wordt iedere maand automatisch van je rekening afgeschreven.


Op onze dienstverlening zijn onze Algemene Voorwaarden & Privacyverklaring van toepassing.

Je gaat in totaal € 0 afrekenen.

Je privacy is gewaarborgd. Lees meer